I Edycja Kampanii
Kampania rozpoczęła się 1. sierpnia 2015 roku, a jej kulminacją była konferencja otwarta dla rynku, która odbyła się 8. października 2015 roku. Celem I Edycji Kampanii było rozpoczęcie dyskusji o dobrych praktykach stosowanych podczas realizacji procesów transakcyjnych.
Zainicjowaliśmy dyskusję, ponieważ wierzymy, że oprócz działań regulowanych prawem istnieją niepisane zasady, których stosowanie znacznie usprawnia współpracę stronom szeroko rozumianego procesu transakcyjnego, a ich spisanie pozwoli na większą profesjonalizację branży.
Kto wziął udział?
W I Edycję Kampanii zaangażowały się czołowe podmioty działające w polskiej branży transakcyjnej: Avallon Sp. z o.o., Crido Legal, FORDATA sp. z o.o., F5 Konsulting Sp. z o.o, Fundusz PE Resource Partners, Fundacja Centrum PPP, Grant Thornton, Grupa Navigator Capital, Kancelaria Tomasik Pakosiewicz Groele, Kancelaria WKB Wierciński Kwieciński Baehr, Kancelaria syndyka Sławomira Witkowskiego.
Ich przedstawiciele dołączyli do Rady Programowej Kampanii, której głównym zadaniem było opracowanie rekomendacji dotyczących wspólnych dla całego rynku Dobrych Praktyk Transakcyjnych.
Inicjatywa została objęta patronatem medialnym czołowych tytułów prasowych: Rzeczpospolita, Parkiet, GPW Media, Instytut Allerhanda, Instytut Rynku Kapitałowego, korporacyjnie.pl oraz szukam-inwestora.pl.
Co osiągnęliśmy?
Stworzyliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Transakcyjnych
Kodeks ma stanowić praktyczny drogowskaz dla doradców transakcyjnych oraz przedstawicieli spółek.Uniwersalne wskazówki Kodeksu Dobrych Praktyk Transakcyjnych dotyczą̨ m.in. transakcji fuzji i przejęć́, partnerstwa publiczno-prywatnego, restrukturyzacji, debiutu giełdowego, emisji obligacji, sekurytyzacji, czy pozyskiwania inwestora.
Rozpoczęliśmy dyskusję medialną o stopniu profesjonalizacji polskiej branży transakcyjnej
Publikacje ukazały się m.in. na stronach rp.pl, parkiet.pl, GPW Media, korporacyjnie.pl, polskaprasa.pl, ISBHandel.pl, audycja w magazynie biznesowym BIZON
Zorganizowaliśmy konferencję otwartą dla rynku
Jej celem była prezentacja Kodeksu i dyskusja nt. Dobrych Praktyk pomiędzy przedstawiciela firm doradczych, spółek oraz przedstawicielami mediów.
Zobacz relację z konferencji
Kluczowe wydarzenia I edycji kampanii:
- 8 października 2015 r. – konferencja otwarta dla rynku, podczas której nastąpiła prezentacja Kodeksu Dobrych Praktyk Transakcyjnych oraz debata ekspercka z udziałem Rady Programowej kampanii i dziennikarzy. Miejsce: Warszawa, Pure Sky Club – sala Jupiter, 21 piętro, ul. Złota 59
- 17 września 2015 r. – drugie spotkanie robocze Rady Programowej, w trakcie którego nastąpiła debata ekspercka i przyjęcie zrębu Kodeksu Dobrych Praktyk Transakcyjnych.
- 3 września 2015 r. – pierwsze spotkanie robocze Rady Programowej i zgłoszenie rekomendacji dotyczących Dobrych Praktyk Transakcyjnych przez każdego z ekspertów.